Identyfikacja firmy marki co to jest?

earth-2254769_640 (3).jpg, Feb 2021

W dzisiejszych czasach nie jest łatwo wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego, który nie wykorzystuje wszelkiego rodzaju środków marketingowych i nie reklamuje swoich produktów na portalach społecznościowych. Dla wielu przedsiębiorców to strategia reklamy internetowej w znaczący sposób decyduje o późniejszym sukcesie całej firmy. Właściwa identyfikacja wizualna jest bardzo ważna dla takiego sukcesu.

Wszystkie nasze działania powinny być spójne i komplementarne.

Już na etapie projektowania logo powinniśmy mieć bardzo konkretne wyobrażenie o tym, jak chcielibyśmy być postrzegani przez osoby, na których najbardziej nam zależy. Możemy próbować dotrzeć do tzw. Influencerów, którzy później reklamują nasze produkty osobom, które śledzą ich poczynania na portalach społecznościowych. Odpowiednio dobrana identyfikacja marki z pewnością pomoże nam stworzyć skojarzenia, które są dla nas najważniejsze. Już samo logo może całkowicie zmienić wizerunek naszej firmy.

Zastanówmy się, czy chcemy być postrzegani jako firma nowoczesna inwestująca w nowe technologie, czy wolimy stawiać na bardziej tradycyjne i konserwatywne wartości. Całość przekazu marketingowego powinna być podkreślona spójną identyfikacją wizualną firmy, która bardzo dobrze komunikuje wartości, którymi chcemy budować zaufanie naszych przyszłych klientów.

Stąd tworzenie identyfikacji wizualnej firmy warto rozpocząć od zdefiniowania kilku podstawowych wartości, które chcielibyśmy promować lub z którymi będziemy się później kojarzyć. Sami musimy zapytać użytkowników o opinię. Na naszych stronach internetowych lub w naszym profilu społecznościowym możemy przeprowadzać wszelkiego rodzaju ankiety. Warto nawiązać kontakt z przyszłymi odbiorcami, a ponadto stale dostarczać im ciekawych treści.

Page top